اگه به کارهات نمی‌رسی، این پست به دردت می‌خوره!

📑ماتریس آیزنهاور ابزار ساده‌ای برای مدیریت زمان و اولویت‌بندی کارهاست و به شما کمک می‌کنه تا کارهاتون را به چهار دسته تقسیم کنین:

🔸مهم و ضروری: این کارها باید در اولویت قرار بگیرن و بلافاصله انجام شن.

🔸مهم و غیرضروری: این کارها هم مهم‌ان اما نیازی نیست فورا انجام شن. بهتره بعدا انجامشون بدین.

🔸غیرمهم و ضروری: این کارها ممکنه توجهتون رو جلب کنن اما به اهداف اصلی شما کمک نمی‌کنن. بهتره این نوع کارها رو به دیگران واگذار کنین.

🔸غیرمهم و غیرضروری: این کارها کم اهمیت هستن و می‌تونین انجامشون ندین.
 
📑 چطوری از ماتریس آیزنهاور استفاده کنیم؟

◾یه لیستی از همه‌ی کارهاتون تهیه کنین.
◾هر کار رو توی یکی از چهار ربع ماتریس قرار بدین.
◾بر اساس اولویت‌بندی، کارهاتون رو انجام بدین.

شما از چه راهی برای مدیریت کارهاتون استفاده می‌کنین؟


ترجمه:

If you don’t get your work done, this post will help you!

The Eisenhower matrix is ​​a simple tool for managing time and prioritizing tasks and helps you divide your tasks into four categories:

Important and necessary: ​​These tasks should be prioritized and done immediately.

🔸 Important and unnecessary: ​​these tasks are also important, but they do not need to be done immediately. It is better to do them later.

Unimportant and necessary: ​​these tasks may attract your attention, but they do not help your main goals. It is better to leave this type of work to others.

Unimportant and unnecessary: ​​these tasks are unimportant and you can not do them.

📑 How to use the Eisenhower matrix?

Make a list of all your tasks.
Place each task in one of the four quadrants of the matrix.
◾ Do your work based on prioritization.

What way do you use to manage your work?